Gå videre til hovedindholdet

Hvorfor er Intimvask et tabu?



I samarbejde med Libresse og Buzzador har jeg været udvalgt som tester af Libresse nye intimvask-serie, PureSensitive™ . Dermed har jeg både testet deres intimvask og deres intimservietter.

Selvom intimvask og ordet intim tit er et tabu at tale om, og især at læse indlæg om, har jeg valgt at skrive dette blogindlæg, da jeg håber, at det kan hjælpe andre, som måske har brug for dette, men er bange for at "søge hjælp".

Intimvask er stadig ret tabubelagt, og især mærker om Always og Libresse har stadig produkter, som kvinder især, prøver at gemme når de er ude og handle. Men hvorfor det? Det er nogle af de produkter, som næsten alle kvinder har eller skal stifte bekendtskab med på et tidspunkt i livet.

Intimvask er lige så naturligt at bruge, som at bruge sæbe og shampoo på kroppen og i håret, hver gang vi går i bad. Hvorfor bruger vi intimvask? Det gør vi for at blive rene, uden brug af sæbe. Sæbe må nemlig ikke blive brugt i det intime område, da det ødelægger PH balancen, og giver ret meget ubehag efterfølgende. 

Der findes en del forskellige slags pleje og vask til de intime områder, hvor jeg også har prøvet lidt forskelligt, men vender for det meste altid tilbage til Libresse, da det er at finde i de fleste butikker, er lettilgængeligt og fungerer som det skal. Da jeg så var heldig at blive udvalgt som tester til deres nye serie, var mærket ikke helt uvant for mig. Dog havde jeg ikke stiftet bekendtskab med deres nye sensitive serie. Selvom jeg ikke har sensitiv hud, er det bestemt en dejlig nyhed, at man nu kan få intimpleje, selvom man har sensitiv hud.

PureSensitive™ Intimvask har både en intimvask og intimservietter, som er begge lavet til den sensitive hud, og gør det let at rengøre sine intime områder helt uden brug af sæbe.

Libresse PureSensitive™ Intimservietter er også til den sensitive hud. De er pakket med 12 servietter i hver pakke, og passer perfekt til at tage med i tasken. De er praktiske, især ved menstruation, eller til sport, helt uden brug af vand. Og jeg tænker, at de også er perfekte at have med til camping, og til festivaler, hvor det ikke altid er nemt at komme i bad som normalt. 

Libresse intimvask, er en del af Libresse V-Care serie, som er udviklet til sensitiv hud. Den er perfekt til at tage med i badet, og skummer let selvom der ingen sæbe er i den. Den er gynækolog testet, har den rette PH balance, er parfume fri, og tilsat aloe vera ekstrakt. Den er temmelig drøj i brug, da man ikke behøver at bruge så meget ad gangen, og fås i en 200 ml flaske. Den er blevet en fast del af min intimpleje, og har fået plads på mit badeværelse.



Jeg er glad for, at jeg har stiftet bekendtskab med disse to nye produkter, og jeg håber, at du fik lidt inspiration til, hvordan vi ikke skal føle os underlagt af dette tabu, og tage intimpleje som noget ganske naturligt. Disse to produkter fra Libresse er at finde i de fleste supermarkeder.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma