Gå videre til hovedindholdet

Eksperimentering på ErgoMixx


Reklame - I samarbejde med Bosch og Buzzador er jeg blevet udvalgt til at teste et produkt fra Bosch, nemlig deres ErgoMixx. ErgoMixx er et samlet produkt, som både består af en stavblender, men også en vakuum-funktion, som øger holdbarheden på madvarer.

I pakken med ErgoMixx er der som sagt stavblenderen, hvor selve kniv-delen kan udskiftes med vakuumpumpen, hvor denne kan suge luften ud af de medbragte lynlåsposer og boksen, som også er med. Faktisk kan man også bruge poserne til sous-vide tilberedning af grøntsager, kød eller fisk, og poserne kan rengøres efter brug, og dermed genbruges.


Udover at det er fantastisk, at man kan øge holdbarheden på madvarer, så er der også noget andet fantastisk ved maskinen nemlig, at stavblenderen har en motorkraft på 1.000 watt, og samtidig har 12 hastigheder. Stavblenderen er god at have i hånden, og er af rigtig god kvalitet. Kvaliteten ser, og føler man blandt andet, når man skiller kniv-delen i blenderen, som virkelig går som en leg.


Jeg har prøvet en del stavblendere gennem tiden, men jeg har aldrig prøvet, at en stavblender var så lydløs, som denne. Jeg har blandt andet været i køkkenet, og fik fremstillet denne tomatsovs, som I kan se opskriften på nederst i indlægget, og det var ingen sag at lave tomatsovsen med ErgoMixx. Udover sovser, er stavblenderen også rigtig god til pestro, supper og mayonnaise. Når man taler om supper, så har jeg faktisk også afprøvet stavblenderen til en hjemmelavet gulerodssuppe, hvor det igen var en leg at lave mad med ErgoMixx. Opskriften på gulerodssuppen var en jeg fandt online, og var ikke wow, men det var spændende at prøve den af, og samtidig bruge stavblenderen på ErgoMixx.

Annemettes Tomatsovs:

3 tomater
1 dåse flåede tomater
½ dåse tomatpuré (de små)
1 løg
1½ tsk. hvidløgspulver
2 tsk. tørret basilikum
1 tsk. tørret oregano
2 tsk. mild chili (tilsæt selv den styrke som passer til dig)
1½ tsk. sukker
salt og peber
fedtstof til stegning.

Skær løget i tern. Det behøver ikke være meget præcist, da tomatsovsen til sidst skal blendes. 
Skær tomaterne i mindre stykker, og fjern blomst og stilk.
Tag en kasserolle, tilsæt fedtstof og steg løget gyldent. Tilsæt de friske tomater, og lad dem stege med nogle minutter. Tilsæt de flåede tomater, tomatpuré, og alle krydderierne. 
Lad det simre i ca. 10-15 minutter, så sovsen kan få god smag af krydderierne. 
Smag til undervejs, så den får den bedste smag for dig. Der skal sikkert tilsættes mere chili, hvis du er til mere krydret mad.
Nu kan du servere den med det tilbehør, du har lyst til. Jeg fik kogt en god omgang pasta, som sovsen smagte vidunderligt til, men jeg er sikker på, at det også er lækkert med kødboller, så det rigtig bliver en aftensmad i stil af Lady og Vagabonden.


Jeg håber, at I kunne bruge blogindlægget, og finde inspiration både til at bruge køkkenværktøj af god kvalitet, men også til min egen opskrift på tomatsovs. Jeg har længe ønsket en tomatsovs, som først og fremmest ikke er så syrlig af tomat, og samtidig havde en god rund smag, og det må jeg sige at denne fik.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma