Gå videre til hovedindholdet

Når forkølelsen rammer


Når forkølelsen rammer 

Kulden er over os, og de fleste danskere oplever i øjeblikket at blive syge. Forkølelsen har også haft ramt mig, og jeg er endelig kommet ovenpå igen. Jeg plejer ellers aldrig at blive syg, da jeg sørger for at opretholde mit immunforsvar.
Men selvfølgelig sker det, at man tænker, at det jo går perfekt, så man ikke behøver at tage vitaminer, eller andet kosttilskud. Det meste af november har det jo været en del varmere, end før, derfor har jeg holdt en slags pause med mine vitaminer, hvilket er det dummeste. Det har jeg så fået et wake-up-call på nu, og jeg er nu startet på mine rutiner igen, og har tilføjet lidt flere. Ting som skulle gøre at jeg ikke går ned på de vitaminer, som min krop har brug for.

Jeg tager én slags vitaminpille, en multivitamin for kvinder, så jeg er sikker på at jeg får alle de mineraler, som jeg som kvinde har brug for. Det er vigtigt at man altid finder den multivitamin, som passer perfekt til én selv. Kvinder under 50 år har f.eks. brug for jern. Børn har andre behov, osv. Ved siden af tager jeg en magnesium pille. De færreste mennesker får nok magnesium, og hvis man har tendens til kramper i kroppen, især benene, er det bestemt en mulighed for at man mangler dette mineral. Mit valg af vitaminpille er af mærket Longo Vital, og et ekstra plus er, at den også er god, hvis man lider af tandkødsbetændelse. Udover diverse vitaminer er der også naturlige urter i den.

    
    
Ved siden af tager jeg et tilskud Biostrath, som nu hedder Strath. Dette er et kosttilskud, som hjælper på næsten alt. Jeg havde som barn mellemørebetændelse og siden dengang har jeg i perioder fået Biostrath. Man kan få tilskudet i både piller, eliksir, og dråber. Jeg har altid fået dråberne, da de er nemmest, og smager bedst. Hvis man tager pillerne skal man have 6 piller ad gangen, hvilket er lidt højt til mit pille-forbrug, derfor tager jeg 90 dråber på en ske hver morgen, og det hjælper virkeligt. Hvis man har ondt i halsen, kan man rigtig mærke hvordan det kradser ned igennem kroppen. Og det hjælper virkeligt også på små børn, især ved øreproblemer. Biostrath indeholder 61 forskellige næringsstoffer, og er helt naturlig. Biostrath hjælper på både immunforsvar og energiniveau. 
 

For at bygge mit energiniveau op, især i den mørke kolde tid, tager jeg mig hver morgen et glas varm te, med en tyk skive økologisk citron, 3 mynteblade, og en skefuld honning. Selvom jeg tager en multivitamin pille, er det vigtigt at man også får vitaminer og mineraler gennem kosten. Selvom jeg nu allerede er startet på den nye livstil, kan man sige at det bliver mit nytårsforsæt i det nye år til mig selv. Vitamintilskud hver dag = færre sygedage.

Vi har løbende ændringer i vores liv, og denne ændring er jeg sikker på vil gøre mig godt. Dette blogindlæg håber jeg, vil give dig en reflektion over hvordan du lever dit liv, og kan du gøre mere for at opretholde dit energiniveau og holde forkølelse for døren. Jeg håber, du fik lidt ud af, at læse om mine erfaringer, det gjorde jeg i hvert fald.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma