Gå videre til hovedindholdet

Når et testprodukt ikke altid er en succes


Jeg blev for en måned siden udvalgt som tester af hårprodukter fra Schwarzkopf hos Smartson.
Jeg var meget spændt, for der var forskellige produkter, som blev udvalgt perfekt til den slags hårtype og hårfarve som man har.

Der var produkter fra både SYOSS og Schwarzkopf, men jeg fik som sagt udvalgt produkterne fra Schwarzkopf. Jeg fik syv produkter, som jeg virkelig så frem til at afprøve. Jeg har haft nogle dårlige erfaringer med forkerte shampooer for år tilbage, hvor mit hår lignede hø, og var virkelig tørt. Efter den tid har jeg arbejdet på at finde den perfekte hårshampoo. Jeg har fundet to slags som fungerer på mig, nemlig Garnier Fructis og Sunsilk. Jeg ved, at disse produkter giver mit hår fugt og glæde, men derfor var jeg nysgerrig alligevel, for det kan altid være, at man finder et produkt, som måske er endnu bedre.

Pakken ankom med de syv produkter:
Beology Shampoo Repair
Beology Conditioner Repair
Beology Mask Repair
got2b #OhMyNude! Flexible Hairspray
got2b #OhMyNude! Oil Mist
got2b #OhMyNude! Smoothing Cream
Pure Color Washout

De syv produkter er en shampoo, en balsam, en hårkur/maske, en hårspray, en oliespray, en hårcreme samt en hårfarve, som bliver vasket ud efter 8-10 vaske.

Beology er det nye mærke fra Schwarzkopf, som er inspireret af havet. Det vil sige, at produkterne er fyldt med alger og dybhavsekstrakt. Produkterne skulle dermed være godt for tørt hår og skulle give massere af pleje.

Min konklusion
Jeg har prøvet en del af produkterne, men jeg må indrømme, at jeg er en del skuffet. Jeg havde regnet med at mit hår fik massere af fugt, men allerede efter at have kommet shampooen i håret første gang, blev mit hår tørt, og det var svært at skylde sæben ud. Ud over det synes jeg, at jeg skulle bruge for meget shampoo i forhold til, hvad jeg plejer med andre produkter.

Balsamen luftede ligesom når man var barn, og skulle have flydende penicilin, hvis man var syg. Det var ikke en fornøjelse i badet. Masken/hårkuren lugter ligeledes sådan, dog var den god, da den er opbevaret i en krukke, og gør det let at bruge hele produktet op. 

Hårcremen er en slags creme man påfører i enten håndklædetørt eller helt tørt hår. Jeg kom den i tørt hår, og håbede på, at det ville virke på mit krussede hår, som det blev lovet. Men derimod blev mit hår tungt og fedtet, og det var længe om at tørre efter cremen var kommet i.


Alt i alt skulle jeg vaske hår alt for tit, for jeg måske kunne få brug af den fugt fra dybhavsekstrakt, som findes i hårshampooerne. Jeg er vant til at vaske hår hver 3-4 dag, men med disse produkter blev mit hår tørt og trist efter 2 dage. For dem som er vant til at vaske hår hver dag, eller hver anden dag, da kan det godt være et godt produkt.

For at teste disse ting skulle vi lave forskellige film, som fortalte om produkterne og indsætte dem på Instagram, og sende dem til producenten. Ud fra de Hashtags som vi skulle bruge, har det været interessant at se hvordan andre testere har oplevet produkterne. Jeg har ikke prøvet hårfarven, og det er helt bevist. Jeg har set andre på Instagram prøve hårfarverne, og de har været så skuffede. Farven har været mørkere end de blev udstillet. Og ud fra det, og samtidig at jeg ikke havde så god succes med de andre produkter, valgte jeg ikke at bruge den. Jeg har ikke lyst til at bruge tid og penge til at gå til en frisør, som skal farve mit hår lyst igen. 

Jeg var forleden dag forbi Bilka, for at kigge hvad produkterne koster. Shampoo, balsam og hårkur koster hver 100 kr. mens creme, og oliespray koster omkring 50 kr. Om jeg synes at produkterne er det værd? Jeg må desværre sige nej, og jeg er nu begyndt at bruge mine gamle hårprodukter igen.

Nu skal blogindlægget ikke kun være negativt. Alle hårprodukter passer ikke til alle, og derfor kan det være at de passer til dig, men ikke til mig. Vi er ikke alle ens, husk det.

Som jeg tidligere har beskrevet har jeg haft dårlige oplevelser med shampoo før. Jeg har her et billede fra da jeg boede i Sverige, og prøvede forskellige hårprodukter. Det er skræmmende, ikke kun fordi mit hår er tydeligt skadet, men også fordi jeg er rigtig rigtig tynd. Det er forresten et andet blogindlæg som jeg har lovet at skrive til jer senere, nemlig hvordan man ser tilbage på livet og indser hvor undervægtig man har været, og stadig har problemer med ens kropsbillede. De to billeder er der omkring 10 år imellem.
 





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
Eksklusiv hudpleje fra SkinCeuticals Reklame - I samarbejde med SkinCeuticals og Smartson, har jeg været udvalgt til at teste to hudplejeprodukter fra SkinCeuticals. Som I ved, så elsker jeg at bruge hudpleje hver dag, og har rutiner både morgen og aften, og kan se en betydelig ændring på min hud med den forkælelse. Ud fra det vil jeg sige, at jeg kender en del hudpleje, ikke at jeg har prøvet alle mærker, for økonomisk er det voldsomt, men jeg vil sige, at jeg kender mange mærker af navn. Derfor var det meget spændende, da jeg ansøgte Smartson om at prøve hudpleje fra SkinCeuticals, fordi jeg aldrig har hørt om dette mærke før. Da pakken kom til mig, søgte jeg lidt op, både om mærket og også om produkterne, og nederst kommer jeg til at sætte nogle link ind, så I kan klikke ind og få mere information om de to produkter, og det er også via disse links, at du kan investere i dem, hvis du ønsker det. Hvilke produkter var det så, at jeg modtog? Jeg modtog en serum med navnet H. A. Intensif
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege