Gå videre til hovedindholdet

Annemettes Dumle muffins med banansmag



Mange af jer ved, at jeg elsker at være i køkkenet. Når jeg handler, leder jeg altid efter nyheder indenfor både mad, slik og snacks. Da jeg var i min lokale Daglig Brugsen, fik jeg øje på nyheden fra Dumle, nemlig med banansmag. 

Mine tanker har, siden jeg købte dem, vandret rundt, for jeg var vild efter at få dem i bagværk. 

Det er der kommet denne opskrift ud af, nemlig Annemettes Dumle muffins med banansmag. 

Jeg har blendet et par små bananer, som er vendt i dejen, for at fremhæve, smagen fra Dumlen, og det er bare mums. 

Annemettes Dumle muffins med banansmag: 
12 stk 

150 g blød smør
150 g hvedemel
3 æg
150 g sukker 
2 små bananer 
12 Dumle Totally Bananas 

Varm ovnen til 200 grader. 
Pisk smør og sukker med en håndmixer til en jævn blanding. 
Tilsæt 1 æg ad gangen, og pisk godt efter hvert æg. 
Tilsæt hvedemel og vend det rundt med en dejskraber. 
Blend bananerne godt, gerne i en minihakker, en blender eller med en stavblender. Konsistensen skal være uden klumper, gerne ligesom en babygrød. 
Vend bananen i dejen. 

Hæld dejen i 12 muffins forme, og sæt en Dumle i midten i dejen.

Sæt dejen i ovnen, i ca. 15-20 minutter, alt efter hvilken ovn man bruger. 
Tjek kagerne med en kødnål, for at se om kagerne er færdige. Hvis der hænger dej på, er de ikke færdige. 

Vær dog opmærksom på at Dumlen vil være lidt flydende, når den er i ovnen, og vil sætte sig når de er kølet lidt af. Tjek derfor kagerne med kødnålen ude i kanten.  

Mine kager var færdige ved 18 minutter. Men hold øje med dem de sidste 3-5 minutter.  


 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma