Gå videre til hovedindholdet

Ugens arrangementer

Jeg har haft en del ideer til, hvordan jeg kan dele mine reklame indlæg op, med nogle personlige indlæg ind imellem, og ved at landet er begyndt at åbne op igen vedrørende kulturarrangementer, så har jeg valgt at lave nogle indlæg som kaldes Ugens arrangementer.

Jeg har tænkt længe over overskriften, fordi jeg ved, at der nogle gange vil være problemer med at kalde det "ugens", da der nogle uger måske ikke er nogle arrangementer, eller nogle uger er så mange, at de let kan overtage hinanden.

Men nu springer jeg ud i det, og vil fortælle lidt om de arrangementer, som jeg har været til i sidste uge, nemlig uge 38. Uge 38 har været en travl uge, hvad angår kulturarrangementer herhjemme. Den travleste ugedag må være onsdag (22. september), hvor jeg havde tilmeldt mig til Casual Dining gennem Dagrofa Foodservice i Bella Centret i København. Casual Dining er en inspirationsmesse indenfor mad og fødevare, og det var en stor oplevelse at smage på så meget forskelligt mad fra 70 forskellige madleverandører. Jeg fik taget lidt billeder af det lækre mad, hvor jeg fik en masse inspiration fra firmaerne, og gode input til hvad som fungerer, og hvad som ikke gør.


Senere på aftenen var vi hjemme i Næstved igen, og tog til et foredrag, jeg havde tilmeldt mig til gennem Hjerteforeningen i Næstved. Danseren Thomas Evers Poulsen, kendt fra 'Vild med dans', holdt sit foredrag "Jeg kan få kvinder til alt" på ZBC Næstved. Et rigtig sjovt, spændende og informerende foredrag, som kom rundt om hele 'Vild med dans'-livet for Thomas Evers Poulsen. Vi kom rundt om hvordan Thomas kom til casting på 'Vild med dans', og hvordan det var at komme til at danse med Danmarks førstedame og alle de andre kvindelige dansepartnere, som han har danset med i mere end 15 år med 'Vild med dans'. Det var en fornøjelse at høre foredraget, hvor jeg også fik købt Thomas' bog "Vild med stiletter" med hjem, som jeg glæder mig til at læse.


Torsdag (23. september) var der endnu et arrangement i min kalender. Jeg har igen i år tilmeldt mig Kirkehøjskolen i Næstveds arrangementer, og torsdag var det tid til det første foredrag her i efteråret. Foredraget var med Dr. Phil., kritiker og forfatter Henrik Wivel, som fortalte om maleren L. A. Ring. Hvis der er nogen, som er interesseret i kunstneren, må det være os Sydsjællændere, for Ring kom nemlig hernede fra Næstved-området af, og levede fra 1854-1933. Det var et spændende foredrag, hvor jeg fik øjnene op for flere detaljer i hans malerier, som jeg ikke havde set før. Henrik Wivel har også skrevet bogen, under samme navn, som foredraget også hedder, nemlig "Det glasklare hjerte".


Ugens sidste arrangement var søndag (26. september), hvor der blev afholdt et arrangement i Skt. Jørgens Kirke i Næstved, nemlig Rytmisk Gudstjeneste kl. 19.00. Den inviterede til søndagens arrangement var musikeren og guitaristen Perry Stenbäck. Det var første gang, jeg deltog i en rytmisk gudstjeneste, og det var meget specielt. Det var næsten som en almindelig gudstjeneste med bønner, salmer og oplæsning af de hellige tekster, men det var alligevel gjort moderne med guitar og klaver til sange og salmer. Det er bestemt en oplevelse, jeg vil have igen til næste rytmiske gudstjeneste i Skt. Jørgens Kirke. 


Dette var en præsentation af min sidste uges oplevelser af arrangementer. Jeg håber, at I vil læse med i næste uge, hvor jeg igen vil præsentere Ugens Arrangementer. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma