Gå videre til hovedindholdet

Boganmeldelse af 'Men det var hendes liv'


Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Men det var hendes liv" til anmeldelse af forlaget Forfatterskabet. Bogen er skrevet af Inge Jessen og illustreret af Karoline Hedegaard Brander.

"Men det var hendes liv" er en erindringsbog, som forfatter Inge Jessen har dedikeret til hendes søster. Pigen i bogen er fra samme årstal som Inge Jessen selv, og søsteren er også otte år ældre, så man kan tænke at bogen er en erindring om hendes eget liv. 

Bogen handler om en lille pige, som bor med sin far og mor. Mor er psykisk syg, og far er alkoholiker, hvilket betyder at den lille pige hurtig bliver voksen. Far skal hentes på værtshuset, og hjemmet skal holdes af pigen. Gennem hele bogen høre vi episoder fra den lille piges liv. En dag siger hun endelig siger fra over for sin familie, og endelig gør det, som hun selv ønsker. Men det er jo ikke noget, man bare lige gør.

Det er ikke den tykkeste bog, hvilket både er godt og skidt. Bogen er meget nem og hurtig at læse, men hvor ville jeg gerne have læst mere om den lille pige, som har gået så meget igennem. Bogen er det fineste tilbageblik på et Danmark efter 2. verdenskrig i en tid, hvor der var stor forskel mellem rig og fattig. Handlingen sker i det Københavnske liv for en familie som lever i socialt boligbyggeri, og som må leve af fars løn, som tit bliver drukket op. 

Bogens 92 sider var rigtig hurtig læst. Det tog mig ikke mange timer før den var læst, og hver side tog den næste. En så nem bog at læse. Handlingen er aktuel for os at kigge tilbage på, og man bliver næsten taknemmelig, for det man har i denne tid. Jeg sad tilbage med meget eftertanke, og tænker hvordan den lille pige dog havde det gåpåmod. 5 store stjerner fra mig. Jeg vil ikke sige, at jeg var underholdt, da det ikke virker som det rigtige at sige om en bog med denne handling. Men det er en bog, som jeg virkelig kan anbefale alle at læse.

Hvis du er blevet nysgerrig på bogen, kan du læse mere om den ved at klikke HER



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
Eksklusiv hudpleje fra SkinCeuticals Reklame - I samarbejde med SkinCeuticals og Smartson, har jeg været udvalgt til at teste to hudplejeprodukter fra SkinCeuticals. Som I ved, så elsker jeg at bruge hudpleje hver dag, og har rutiner både morgen og aften, og kan se en betydelig ændring på min hud med den forkælelse. Ud fra det vil jeg sige, at jeg kender en del hudpleje, ikke at jeg har prøvet alle mærker, for økonomisk er det voldsomt, men jeg vil sige, at jeg kender mange mærker af navn. Derfor var det meget spændende, da jeg ansøgte Smartson om at prøve hudpleje fra SkinCeuticals, fordi jeg aldrig har hørt om dette mærke før. Da pakken kom til mig, søgte jeg lidt op, både om mærket og også om produkterne, og nederst kommer jeg til at sætte nogle link ind, så I kan klikke ind og få mere information om de to produkter, og det er også via disse links, at du kan investere i dem, hvis du ønsker det. Hvilke produkter var det så, at jeg modtog? Jeg modtog en serum med navnet H. A. Intensif
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege