Gå videre til hovedindholdet

Hundested Sandskulptur festival

Tirsdag, den 29. maj, havde jeg den fornøjelse at være på skovtur med Sct. Mortens Kirkes Hyggeklub. Det var bestemt at vi skulle med bustur til Hundested, for at se deres sandskulptur festival, og bagefter besøge Knud Rasmussens hus.

Turen til Hundested var skøn, især da vi benyttede landevejen, så vi kunne se udsigten når Danmark er skønnest. Danmark er nemlig altid skøn, enten om det er i regn eller sol, men vi var heldige med vejret. I løbet af dagen kom temperaturerne op på ca. 30 grader, hvilket faktisk var for varmt til sådan en tur.

Sandskulpturerne var rigtig flotte, og jeg blev meget imponeret over de mange små detaljer, som man fik set, når skulpturerne blev studeret i lidt tid. Jeg fik taget en del billeder af dagen, også nogle hvor billederne er lidt tættere på, så detaljerne kan ses. Men jeg vil anbefale at man selv tager forbi Hundested og ser skulpturerne, for hold nu op hvor var det flot, og da der er et nyt tema for skulpturerne hvert år, har jeg allerede bestemt at jeg skal forbi festivalen igen til næste år.

Årets tema er myter og legender, og vil være åben fra den 10. maj til 21. oktober 2018. Det er i år 7. år i træk at sandfestivalen er åben, og der er kommet flere og flere skulpturer til år til år. I år kommer kunstnerne fra mange lande såsom Holland, Italien, Tyrkiet, Tjekkiet og England, og skulpturerne er meget forskellige, da de skal passe til det store tema, som myter og legender er. Skulpturerne forestiller lige fra sømandsmyten, hvor den gigantiske blæksprutte, Kraken, trækker et helt skib på havets bund. En myte som passer perfekt til stedet for festivalen, som ligger på Hundested Havn, hvor de flotte fiskerbåde ligger i havn. Andre myter er også Atlantis, Nordens vikinger, elverpigerne, og den svenske kriger Beowulf. 





Jeg vil anbefale jer at se udstillingen, og måske kigge forbi deres hjemmeside www.sandfestival.dk/ hvor man kan se billeder fra sidste års udstilling, og på den måde kan se, at der hvert år er et nyt tema, som bliver lavet i sand, og med en entré pris på 45 kroner for voksne, kan vi næsten alle sammen være med.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma