Gå videre til hovedindholdet

Boganmeldelse af 'Mord i Mårup'


Reklame - Jeg har fået bogen "Mord i Mårup" tilsendt af forlaget Forfatterskabet. Bogen er skrevet af forfatter Lena Jo Hursh, og er tredje bog i serien af Samsø-krimier, og da jeg har læst de første to bøger, har jeg virkelig glædet mig til fortsættelsen.

Alle tre bøger handler om Lisbeth, som i de forrige to bøger har været vidne til flere drab, og i sidste bog var vi vidne til, at hendes gode veninde Annemette blev anholdt for flere mord, hvor Lisbeth også vidnede imod hende.

I tredje bog, "Mord i Mårup", møder vi Annemette i fængslet, og hvor fuld af bitterhed og had hun har til Lisbeth. Annemette planlægger at stikke af fra fængslet, men det er ikke nemt. Vi kommer ind bag fængslets mure, men kun i en kort periode, for det lykkedes for Annemette at flygte. Alt er planlagt ned til mindste detalje, folk som hjælper hende, og hun kommer til Samsø, hvor den store spænding sker.

Annemette vil selvfølgelig planlægge at slå Lisbeth ihjel, men det er ikke det eneste mord, som sker på Samsø, hvor det første mord faktisk sker inden Annemette sætter sine ben på Samsø igen.
Vi møder også Benjamin, en ung fyr, som har en del personlige problemer, som han dulmer med hash og alkohol. Det ender med, at han flere gange står midt i orkanens øje i flere af mordene, og når man som politimand ser på fingeraftryk og fakta, kommer Benjamin til at blive den store efterlysning i gerningsmænd, selvfølgelig sammen med Annemette. 

Jeg vil ikke afsløre for meget af handlingen, for jeg vil anbefale andre at læse den, så I kan føle samme spænding, som jeg gjorde, for hold nu op, det var godt. Det er sjældent, at jeg oplever denne form for spænding i en bog, så det var så dejligt. Men om bogen ender godt, eller om den ender, som man ønsker, vil jeg anbefale selv at læse. Lykkedes det for Annemette at komme tæt på Lisbeth? og hvis hun gør, overlever hun så?

"Mord i Mårup" er en mild krimi, som når helt op i spænding flere steder i bogen, hvor jeg tit sad på yderkanten af stolen, for man ønsker virkelig at råbe "Pas på, Lisbeth" flere gange, hvor hun bliver for egenrådig. Jeg kan forstå, at dette er sidste bog i serien, hvilket er super ærgerligt, men samtidig forståeligt. Jeg er ærgerlig, da jeg synes, at det har været en rigtig spændende og hyggelig historie, men samtidig er det også okay, at den slutter her, da selve "hovedproblemet" bliver løst.

Jeg har været underholdt både på krimi-genren, men også i forhold til at denne Samsø-serie handler om så meget andet end spænding, blandt andet om familierelationer. 5 store stjerner for slutningen på serien, hvor jeg virkelig kan anbefale at begynde på historien, om Lisbeth og alle hendes kollegaer, familie og venner på Samsø.
Rækkefølgen på serien er: "Mord i Ballen Brugs", "Mord i Pillemark" og til sidst denne "Mord i Mårup". Forfatterskabet har en særpris, hvis man ønsker at købe alle tre bøger. Den kan du se ved at klikke HER.

Hvis man allerede har de første bøger, og hellere vil kigge nærmere på "Mord i Mårup", så kan du klikke HER
Og hvis du er nysgerrig på at læse mine anmeldelser af de to første bøger, kan du klikke HER og HER

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma