Gå videre til hovedindholdet

H.K.H. Kronprins Frederik

I anledning af Kronprins Frederiks 50 års fødselsdag, udkom bogen H.K.H. Kronprins Frederik forleden dag. Bogen er en slags fotobog, med rigtig mange billeder, hvor Kronprinsen er i fokus. Da jeg hørte om bogen, var jeg ikke i tvivl om, at jeg skulle købe bogen. Det gjorde jeg gennem Saxo, hvor jeg fik pakken 2 dage senere.

Jeg var meget spændt på resultatet, men bogen virker meget eksklusiv, og silkesnoren i bogen gør, at man kan bruge ekstra tid på indholdet, og lægge den fra sig når hverdagen melder sig.

Mange billeder er samlet på de 240 sider, og dejligt er det at bogen er opdelt i 4 kapitler: "I kærlighed", "Det officielle blik", "Fritid - fri tid" og "Særlige øjeblikke", som gør at billederne bliver fremhævet på en særlig måde. 


Fotograferne bag billederne er Steen Brogaard, Steen Evald, Marc Høm og Franne Voigt, men også Kronprinsesse Marys pletskud er kommet med. Billederne er blandet med officielle portrætter, Kronprinsessens pletskud, samt de mere personlige billeder, som er blevet taget og fravalgt som officielle billeder, hvilket gør at bogen bliver mere personlig, og ikke lige så stift som kongehuset hurtigt kan blive. Med denne bog bliver Kronprinsparret og deres børn pludselig på lige fod med Danmark, og vi kan alle sætte os ind i deres familie liv, som tit får taget billeder både hjemme og mens de er på tur. 


Der er både billeder fra parrets vigtigste dage, såsom deres bryllup, den 14. maj 2004, det officielle Grønlandske billede, som blev brugt til frimærke, og en masse billeder med deres børn, hvor det ikke altid er nemt at sidde stille, når man ikke er så gammel. Disse billeder giver smil på læben. Men ens for dem alle er, at Kronprins Frederik er i centrum, som det selvfølgelig skulle være når det er hans 50 års fødselsdag.  





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
Eksklusiv hudpleje fra SkinCeuticals Reklame - I samarbejde med SkinCeuticals og Smartson, har jeg været udvalgt til at teste to hudplejeprodukter fra SkinCeuticals. Som I ved, så elsker jeg at bruge hudpleje hver dag, og har rutiner både morgen og aften, og kan se en betydelig ændring på min hud med den forkælelse. Ud fra det vil jeg sige, at jeg kender en del hudpleje, ikke at jeg har prøvet alle mærker, for økonomisk er det voldsomt, men jeg vil sige, at jeg kender mange mærker af navn. Derfor var det meget spændende, da jeg ansøgte Smartson om at prøve hudpleje fra SkinCeuticals, fordi jeg aldrig har hørt om dette mærke før. Da pakken kom til mig, søgte jeg lidt op, både om mærket og også om produkterne, og nederst kommer jeg til at sætte nogle link ind, så I kan klikke ind og få mere information om de to produkter, og det er også via disse links, at du kan investere i dem, hvis du ønsker det. Hvilke produkter var det så, at jeg modtog? Jeg modtog en serum med navnet H. A. Intensif
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege