Gå videre til hovedindholdet

 Efterårs hygge


Efteråret er allerede forbi, og vinteren er over os. Selvom vi ikke mærker meget til vinteren, det er godt nok blevet lidt koldere, dog synes jeg mest at vejret stadig minder os om efterår.

Tiden går rigtig hurtig lige nu, og det meste af min fritid går med at læse. Det kan nok også ses på mine blogindlæg, som på det sidste mest handler om boganmeldelser. Indlæggene herinde skal dog ikke drukne i bøger, og jeg burde kunne komme med lidt andet forskelligt skriv ind i mellem anmeldelserne. Dog ligger der en god bunke bøger, som mangler at blive læst og anmeldt.

Selvom efteråret er forbi for i år, så gør det da ikke noget, at se tilbage på årstiden og sæsonen. Vi er nok mange, som savner de hyggelige kulturelle arrangementer, som der plejer at være her i efteråret. Men det går lidt trægt på grund af Corona. Men jeg er alligevel begyndt i Kirkehøjskolen i Næstved, hvor der hver 14. dag er spændende foredrag. Arrangementerne er blevet flyttet til Sct. Mortens Kirke, og med god afstand, og nu med mundbind, når vi ankommer og ellers går rundt, så går det alt sammen. Vi skal være glade for, at nogle arrangementer kan lade sig gøre, også selvom vi må lave lidt ændringer.

Som jeg før har skrevet i et tidligere indlæg, så har mit sind det ganske fint med denne sociale afstand, men jeg kan da godt mærke, at der mangler lidt kulturelt i mit liv, ligesom mange andre sikkert har det på samme måde. 

Efteråret er lig med hygge. Hvordan hygger man sig i en lidt koldere tid. Man kan jo enten gå indendørs, og hygge med en kop varm te eller kakao, et varmt tæppe, og se en god film, eller læse en god bog. Men man kan jo også bruge tiden udendørs, hvor efteråret har været perfekt til at nyde efterårsfarverne, og måske samle kastanjer. Det har jeg også gjort i år, og den lille smule jeg fandt, har jeg pyntet lidt med hjemme, med hyggelige stearinlys og andet efterårspynt. Jeg skrev forresten også et indlæg for 3 år siden, som handlede om kastanjer. Hvis det har interesse, kan I finde det ved at klikke HER.

Efteråret gjorde også, at jeg fandt det lidt varmere tøj frem. På billedet her, har jeg iført mig min fasters hjemmestrikkede sweater, der er intet bedre end hjemmestrik, hvilket også betyder, at jeg har fundet mine strikkepinde frem, og efteråret er også gået med at strikke klude til mig, og lige nu er jeg i gang med et stort halstørklæde til mig selv. Kludene bruger jeg, når jeg skal rense ansigt og ellers give mig selv en god selvforkælelse for krop og sind, og jeg ser frem til, at mit halstørklæde bliver færdigt, til når jeg finder min vinterfrakke frem. Selvom det er blevet køligere, render jeg stadig rundt i tykke sweatre også udenfor, men jakken og frakken må snart findes frem.

Indlægget her er ved at være ved vejs ende, men kig forbi snart igen, for en af dagene kommer der et nyt indlæg med en ny bog, som jeg lige har læst. En perfekt børne/ungdoms decemberbog, som jeg bestemt kan anbefale.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma