Gå videre til hovedindholdet

 Januars forkælelse fra Goodiebox


Januars Goodiebox havde temaet "Breathe out", og man må sige, at man havde brug for at puste ud, både efter nytåret, men så sandelig også efter et år, som 2020 jo var, noget anderledes. Goodiebox gik også meget op i citatet: "Don't fell sorry for just saying no", og med disse produkter kom selvforkælelsen virkelig frem.

Januars Goodiebox produkter:
  • Nourishing Cream fra VERSO
  • Renew Face Brush fra KARMAMEJU
  • Feed Your Skin, Feed Your Mind fra YA.BE
  • Hair Growth & Protection Hair Mask fra Hairlust
  • 008 Reddition Body Cleanser fra Terre De Mars.
Nourishing Cream fra VERSO - er som navnet lyder en creme som giver både pleje og fugt til ansigtet. VERSOs produkter er i top og giver mig altid en god oplevelse. Cremen indeholder en stor mængde af niacinamide, derudover styrker cremen hudens ydre barriere, hjælper på tør hud, udfylder fine linjer, og mindsker rødme. 


Renew Face Brush fra KARMAMEJU, er en ansigtsbørste, som skal bruges på tør hud. Det er faktisk en børste, man skal bruge hver morgen, og der er en tegning med, så man kan se, hvilke strøg man skal køre gennem ansigtet. Børstens bløde børster stimulerer blodcirkulationen, bindevævet og vækker huden i ansigtet, hals og bryst efter søvn. Børsten skal bruges dagligt i 2-3 minutter, med 6 lette strøg per område. Det er en rigtig dejlig måde at vågne på hver morgen, ved at bruge denne børste. På de sociale medier har denne børste fået lidt hårde ord med på vejen, da den fælder en del. Det skete også for mig. Andre tilbagegiver, at den lugter, men det er på grund af, at man bruger den forkert. For denne børste er en tørbørste, og må ikke komme i kontakt med vand, så hverken børsten eller ansigtet må være vådt. Men hvis man bruger den rigtigt, lige når man står op, er det en dejlig selvforkælelse.


Feed Your Skin, Feed Your Mind fra YA.BE - er en 2 i 1'er, det vil sige en maske-oplevelse for både krop (ansigt) og sind. YA.BE giver nemlig en kode med i deres produkter til en podcast, som man kan høre mens, at man har ansigtsmasken på. Denne podcast er en slags mindfulness og meditation både med musik, men også med rolige beskrivelser af, hvordan man via vejrtrækning kan inhalere god energi, og komme af med den negative, hvordan man skal slappe af i kroppen og undgå spændinger, og hvordan man via gode tanker ikke skal få dårlig samvittighed over at give sig selv "mig-tid". Jeg må indrømme, at disse 15 minutter, som masken sad på, og de minutter som podcasten også varer, er de bedste 15 minutter, jeg har haft længe, og det er bestemt ikke sidste gang, at jeg har brugt denne maske, og ved at masken er i en tube, så er det vist snart tid til, at jeg skal bruge den igen.


Hair Growth & Protection Hair Mask fra Hairlust - er en hårmaske, som man bruger i badet for at hjælpe på tørt og slidt hår. Denne hårmaske er ikke i fuld størrelse, men på 50 ml. og ud fra dette er der ikke til mange gange hårkur for mit lange hår. Allerede efter 1 gang brug, er der mindre end halvdelen tilbage, derfor kan jeg ikke 100 % sige om der er den store effekt, men det var en dejlig selvforkælelse for håret, som fik fin fugt. Denne hårmaske indeholder veganske mikroproteiner, effektive økologiske planteekstrakter fra bl.a. aloe vera, acai og havregryn ekstrakt. Hairlust laver også de populære hårvitaminer, som jeg før har brugt, som er ret gode.


008 Reddition Body Cleanser fra Terre De Mars - er en rense gel til kroppen. Denne cleanser er en fornøjelse i badet. Den skummer dejligt, og dufter rigtig godt.
Jeg har dog lidt svært ved at se og mærke forskel på en shower gel og en cleansing gel til kroppen, fordi for mig gør de lidt det samme, nemlig renser min hud. Men det kan sagtens være, at denne Body Cleanser måske går lidt mere i dybden, det skal jeg ikke kunne sige. Den indeholder kaffe, rosmarinekstrakt samt aloe vera, som plejer og blødgør huden. Dette er bestemt en gel, jeg kunne finde på at købe selv senere.



2021s første Goodiebox var et festfyrværkeri af gode produkter, synes jeg selv. 
Som I kan se var der 5 skønhedsprodukter med i Goodiebox denne måned, og produkterne gik op i forkælelse for både ansigt, krop, hår men også vores sind, da ansigtsmasken fra YA.BE indeholdt et link til en podcast med fokus på mindfulness, og dermed fik vores tanker på noget andet, mens at ansigtsmasken gjorde sit til, at både krop og sind fik forkælelse. Jeg har været dejlig tilfreds med produkterne, jeg er faktisk glad for alle produkterne. Der plejer ellers altid at være produkter, som ikke altid lever op til forventningerne, men denne gang var jeg glad for dem alle, og nogen af produkterne kunne jeg finde på at købe en anden gang. Det er netop derfor, at jeg elsker disse månedsbokse. Jeg får både selvforkælelse, men jeg får også tit øjnene op for nye produkter, som jeg ikke har prøvet før.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma