Gå videre til hovedindholdet

At skrive med stil


Reklame - I samarbejde med Logitech og Buzzador er jeg blevet udvalgt til at teste tastaturet kaldet Logitech MX Keys Mini.

Det er blevet mere populært at vælge tilbehør til ens elektronik, som både kan passe ind i ens hverdag, men som også kan tages med på kontoret, og måske på farten. Jeg er ret vild med at læse om nyheder inden for disse tilbehør, men jeg er også meget god til at tænke realistisk, for mange tilbehør eller gadgets er sjove, men er de også brugbare? Og vil man være 100 % tilfreds med dem efter et stykke tid, det er jo spørgsmålet.

Jeg må indrømme, at dette tastatur fra Logitech ikke er det første bærbare tastatur, jeg har haft i hænderne, for jeg har i flere år været interesseret i et godt og handy tastatur, som jeg kunne have med på farten, men samtidig være af så god kvalitet, at man virkelig kan bruge det i længere tid. Det skal altså ikke bare være en ny grille, som dør ud.


Jeg må hellere fortælle lidt om tastaturet, for det har rigtig mange fordele. Logitech MX Keys Mini er et minimalistisk tastatur, som man kobler til sin elektroniske enhed via BlueTooth. Tasterne er formet efter vores fingrespidser, hvilket gør hvert klik flydende, naturligt og hurtigt at ramme de rigtige taster. Derudover er tasterne forsynet med en mat belægning, så fingrene glider ubesværet på overfladen af tastaturet. 

Udover at tastaturet fungerer perfekt til det, som det skal, nemlig at skrive, så er der også ekstra kompetencer i form af diktat-funktion, Emoji-tast og "slå lyd til/fra". Diktat-funktionen har muligheden for at lave tale-til-tekst, hvilket er smart hvis man enten er ordblind, eller hvis man skal skrive en længere tekst, hvilket gør det lettere at læse højt, og det dermed bliver skrevet ned via talen.
Emoji-tasten har samme funktion, som vi kender fra vores Smartphone, nemlig at man kan indsætte de små Emoji-billeder, og "Slå lyd til/fra" siger sig selv, man kan nemlig ved et klik slå lyden fra ens enhed til eller fra.

Udover at tastaturet er en lækker gadget, så bliver der også tænkt langsigtet, hvilket mange andre elektronik-firmaer kunne lære af. Logitech har nemlig valgt at tænke på strømreducering. Tastaturet er lavet med en afstandssensor, hvilket gør, at når hænderne eller fingrene ikke benytter tastaturet, så slukker bagbelysningen, som er bag knapperne, hvilket gør det nemmere at skrive. Lyset tænder dermed igen, når fingrene nærmer sig knapperne, og det gør, at man spare på strømmen på tastaturet, som man løbende skal oplade. Dog er der på en fuld opladning strøm til 10 dages brug, eller til 5 måneder med slukket bagbelysning.

Hvad synes jeg så om tastaturet? Jeg er ellevild! Jeg har før indkøbt andre tastaturer, da jeg manglede et tastatur, som jeg kunne tage med på farten. Det skulle dermed ikke være for tungt, men alligevel skulle der være lidt tyngde i, for jeg har før oplevet med andre tastaturer, at de flyver rundt, når man begynder at skrive, og det problem sker slet ikke i Logitech MX Keys Mini. Det har den perfekte størrelse, og den perfekte tyngde til, at jeg kan bruge det i mit skrivearbejde, og det gør det meget nemmere, når jeg ønsker at skrive for eksempel blogindlæg uden, at jeg behøver at åbne min bærbare computer, hvor jeg bare kan tilkoble tastaturet til min Iphone. 

Jeg kan bestemt anbefale dette tastatur, hvis man leder efter en brugbar og længerevarende mulighed for at kunne skrive via en bærbar enhed, f.eks. en telefon eller ipad, som samtidig er nemt at have med på farten. Tastaturet fås i tre farver, nemlig "Pale Grey", "Grafit" eller "Rosa". Du kan læse mere om tastaturet ved at klikke HER og HER.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma