Gå videre til hovedindholdet

Fløde i hverdagen

Det er blevet tid til endnu en gang at kigge tilbage på ugen, som næsten lige er gået. Det har været en travl uge, hvor der har været en del færdsel ud af huset, og praktiske ting er blevet ordnet.

Foruden det, har jeg modtaget en del pakker, både reklame-relaterede pakker, men også egenbetalte selvforkælelses pakker, i form af både min LadyBox og Goodiebox.

Der gik ikke lang tid, før jeg begyndte at kigge nærmere på hvert enkelt produkt i hver boks, og jeg kan afsløre, at det virkelig er selvforkælelse, som er i begge bokse i denne måned. Jeg vil komme ind på nogle af produkterne løbende. Førhen skrev jeg om hver boks hver måned, men det tager rigtig lang tid, både at skrive dybdegående om hvert produkt, og også at komme ind på min erfaring med det. Så det bliver bare korte oplevelser fra min side, og så kan det være, at det vækker jeres nysgerrighed, og måske mangler du netop sådan et produkt. 

Indtil videre har jeg prøvet hånd-masken, som var med i LadyBox i denne måned. Hånd-masken hedder Hemp Cannabis Hand Mask fra Iroha Nature, og er en vegansk maske til hænderne med Cannabisolie, Sheasmør, Rød Ginseng og Aloe Vera, alle ingredienser som modvirker tørre og sprukne hænder. I pakken er der to handsker fyldt med nærende serum, som skal påføres på hænderne i 15 minutter. Det var en rigtig nem måde at få bløde hænder på. Nu var mine hænder ikke så medtaget af koldt vejr, men jeg er sikker på, at det også bliver en fornøjelse at bruge denne hånd-maske i den kolde tid, hvor hænderne tit er medtaget. Mængden af serum i handskerne var tilpas, og der var stadig lidt på hænderne efter de 15 minutter, men det var suget ind i hænderne efter ca. 10 minutter, efter handskerne var taget af. Duften var lidt speciel, men alligevel frisk, og er en stor anbefaling, hvis man vil have bløde hænder på rekordtid.


Foruden at ugen er gået med selvforkælelse for kroppen, så har det også været en selvforkælelse for vores maver herhjemme. Jeg har nemlig fået bagt årets første fastelavnsboller. Der findes jo så mange forskellige slags fastelavnsboller. Skal de bages med creme i, eller skal fyldet først i, når bollerne er afkølet? Hvilken dej skal bollerne være; gærdej, vandbakkelsesdej eller wienerdej? 

Herhjemme havde vi lyst til en rigtig smovse fastelavnsbolle med flødeskum, så jeg valgte at bage søde gærdejs-boller, som skulle skæres op, og tilsættes jordbærsyltetøj og flødeskum. Det var en rigtig god oplevelse, og opskriften var vidunderlig og nem. Jeg kan bestemt anbefale, at man laver en nem opskrift på fastelavnsboller en gang imellem. Jeg skal selvfølgelig bage andre slags fastelavnsboller senere, men disse var så nemme at begynde året med, og der er jo stadig tid inden det virkelig bliver fastelavn.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Boganmeldelse af Den forstenede greve Reklame/Anmeldereksemplar - Jeg har fået bogen "Den forstenede greve" tilsendt fra forlaget Forfatterskabet . Bogen er skrevet af de to ejere af forlaget nemlig, tvillingebrødrene Søren og Morten Ellemose. Bogen "Den forstenede greve" er en sammensat bog af 15 noveller, som selvom hver novelle er en historie for sig, bliver kædet sammen til en samlet fortælling. Selve historien handler om en journalist, som bliver kontaktet angående en historie. Det eneste som er noteret er en adresse. Mystikken er der, for hvilken historie er der tale om? Journalisten møder greven, som har tiden imod sig. Grevens krop bliver mere og mere forstenet for hvert minut der går. Det er ikke bare én historie, som skal fortælles, men flere. En historie for hver novelle. Har journalisten nok papir med på sin blok, og har han nok bånd på sin diktafon? Og hvad med greven, når han at få fortalt alle de planlagte historier inden tiden er forbi? Som tidligere
I sorgens hus Reklame - Jeg har fået bogen “I sorgens hus” tilsendt til anmeldelse af forfatter Louise Winther. Bogen er udgivet gennem forlaget Forfatterskabet . Jeg bliver altid så glad og overrasket over at blive tilbudt bøger til anmeldelse, for udover at jeg elsker at læse, så elsker jeg også at give mine holdninger videre, både her på bloggen, men også på mine sociale medier. Bogen “I sorgens hus” er en samling af digte som Louise har skrevet til hendes mor, som hun mistede sidste år (2023).  Digtene bærer præg af selvfølgelig sorg, men også savn, og de ord som vi kan relatere til ved sorg og savn beskriver Louise så poetisk. Vi kan alle relatere til sorgen, også selvom vi måske ikke har mistet vores mor. Det er ikke første gang Louise Winther skriver om sorg. Hun har tidligere udgivet to bøger om sorg, og det er virkelig ikke alle som kan sætte ord på sorg, men det kan Louise Winther. Digtene handler alle om savn og sorg, som tidligere beskrevet, men vores mor kan betyde så mege
Boganmeldelse af Halløj på Christiansborg Reklame/anmelder-eksemplar: Jeg har fået bogen "Halløj på Christiansborg" til anmeldelse fra forlaget Forfatterskabet, hvilket har været et spændende bekendtskab, men det kommer jeg tilbage til om lidt. "Halløj på Christiansborg", skrevet af Morten og Søren Ellemose, forlaget Forfatterskabet.dk . Bogen "Halløj på Christiansborg" er en satirisk bog, som handler, som også titlen lyder, på Christiansborg, altså er det en politisk satire.  Jeg er ret vild med politisk satire, da man skal være vågen, og virkelig følge med, når man læser den. Det er ikke den en slags bog, hvor man kan slappe af helt på samme måde, som man kan med andre bøger. Men det er også derfor, at jeg er vild med satire. Vi er vant til satire i tv-programmer samt i tegneserier eller billedbøger, men jeg synes det er for sjældent, at vi møder en roman som underholder os med satire, for underholdning er der massere af i denne bog, i hvert fald hvis ma